Niewłaściwe paliwo w baku – jak rozwiązać ten problem

Opublikowano Przez Redakcja Serwisu Mar 29, 2018 | 0 comments


Wydawać by się mogło, że tankowanie paliwa jest prostą, wręcz prozaiczną czynnością, którą większość kierowców wykonuje automatycznie. Wystarczy przecież tylko odkręcić korek wlewu, nalać wybranego paliwa i zakręcić korek. Jednak taka rutyna bywa często przyczyną pomyłki, jaką jest nalanie do baku niewłaściwego rodzaju paliwa. Niestety, ten błąd niesie niekiedy ze sobą poważne konsekwencje, a koszty usunięcia powstałych w ten sposób uszkodzeń silnika mogą okazać się niezwykle wysokie.

Najczęściej problem ten dotyczy samochodów czy innych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Właścicieli aut benzynowych spotyka to na szczęście rzadziej, ponieważ końcówka dystrybutora oleju napędowego po prostu nie mieści się we wlewie benzyny. Czasami może się jednak zdarzyć, szczególnie jeśli paliwo jest dolewane np. z kanistra. Sam silnik w takiej sytuacji nie powinien ulec uszkodzeniu, ale zbyt duża domieszka oleju sprawi, że będzie przerywał, straci moc, lub nie da się go uruchomić. Poważniejszy problem w tym przypadku będzie dotyczył katalizatora, ale na szczęście zazwyczaj rozwiązuje go dokładne wypłukanie układu paliwowego usuwające resztki niespalonego oleju napędowego.

O wiele groźniejsze jest zalanie silnika wysokoprężnego benzyną. Jest to nie tylko najczęściej spotykany błąd, ale jednocześnie najbardziej kosztowny i niekiedy kończący się nawet wymianą całego silnika. Jeśli jest on starego typu, to wystarczy na szczęście zatankować do pełna ropę, a silnik zazwyczaj sam spali domieszkę benzyny. Kiedy jednak w aucie zamontowano jednostkę napędową wyposażoną w popularną technologię common rail lub w pompowtryskiwacze, to trzeba przygotować się na poważniejsze wydatki. Konieczne będzie oddanie auta w ręce wykwalifikowanych mechaników, którzy będą musieli opróżnić bak z całego paliwa, dokładnie wyczyścić wszystkie przewody paliwowe oraz wymienić filtr paliwa. Czasami niezbędne jest również zamontowanie nowych wtryskiwaczy, choć może wystarczyć tylko ich staranne wypłukanie.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

− 4 = 2