Najlepszy hosting pod sklep internetowy

Opublikowano Przez Redakcja Serwisu Lis 20, 2017 | 0 comments


Dla małego sklepu internetowego zaleca się wybranie hostingu współdzielonego lub VPS. Do dużych serwisów aukcyjnych i sklepów z wieloma produktami skierowany jest serwer dedykowany. Wybierając hosting pod e-sklep, należy zwrócić uwagę na takie parametry, jak: pojemność serwera, transfer, elastyczność, prędkość wczytywania strony, uptime i backup.

Jaki rodzaj hostingu pasuje do sklepu internetowego?

Hosting współdzielony jest najczęściej wybierany przez właścicieli małych sklepów. W tej usłudze użytkownicy dzielą zasoby z innymi, którzy wykupili miejsce na tym serwerze. Jednak gdy któryś z klientów odnotuje zbyt dużą liczbę wyświetleń, to pozostali będą mieli wolniejszy transfer danych. Jest to tani hosting skierowany do sklepów, które nie planują rozbudowy działalności w przyszłości. Serwer VPS operuje na podobnych zasadach co współdzielony, jednak w tym przypadku użytkownicy mają odizolowane konta, na które inni klienci nie mogą wpływać. Zasoby tego hostingu są ograniczone, jednak można je zwiększać w miarę rozwoju firmy. Serwery dedykowane natomiast to specjalnie wydzielone komputery przeznaczone dla konkretnego użytkownika. Korzystają z niego właściciele dużych e-sklepów, w których mogą kupować tysiące użytkowników każdego dnia.

Na co zwracać uwagę wybierając hosting pod sklep internetowy – pojemność serwera, transfer, elastyczność, prędkość wczytywania strony, uptime, backup

Wybierając hosting pod sklep internetowy, należy najpierw dokładnie określić swoje potrzeby, a następnie przejrzeć dostępne oferty na rynku internetowym. Najważniejsze parametry, na które trzeba zwrócić uwagę to:

  • Pojemność serwera – dostępne miejsce do dyspozycji, na którym poza stroną WWW można lokować pliki, pocztę e-mail czy ważne dokumenty.
  • Transfer – określa ilość danych przesłanych do klienta z serwera. Jeśli planuje się umieszczanie wiele plików na dysku, to należy zadbać o wysoki transfer.
  • Elastyczność – oznacza dostosowanie usługi do zmiany potrzeb bez przenoszenia danych. Z biegiem czasu można wprowadzać różnego typu promocje w sklepie czy nowe produkty, więc warto zadbać o swobodną możliwość rozszerzania usług hostingowych.
  • Prędkość wczytywania strony – znaczna grupa internautów opuści stronę, która ładuje się dłużej niż 2 sekundy. Nie można pominąć tego aspektu, ponieważ od szybkości ładowania witryny w znacznym stopniu zależy liczba zrobionych zakupów. Dodatkowo ten parametr wpływa na stopień zaufania w oczach klienta.
  • Uptime – sklep internetowy powinien działać 24 godziny na dobę, więc SLA nie może być niższe niż 99,5%.
  • Backup – gdy ktoś włamie się na stronę sklepu internetowego, to niezwykle ważna jest kopia zapasowa, aby uzyskać szybki dostęp do wersji systemu przed atakiem.

 

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 23 = 33